Vrednote v organizaciji

RAZLIKA MED VREDNOTAMI IN NAČELI

Pomislite na to, kar je za vas najbolj pomembno!

Tisto, kar je za vas pomembno, je vaša vrednota. Vrednote so močni motivatorji, ki vplivajo na navade in življenjske cilje. So temelji za naše aktivnosti. Povedo nam ali smo na pravi poti ali pa odstopamo od začrtanih korakov.

Naj naštejem samo nekatere vrednote, s katerimi se srečujemo vsak dan: Zdravje, spoštovanje, sodelovanje, zaupanje, imetje, finančna varnost, družina, sreča, osebna rast, učenje, razvoj, smisel življenja, …

Načela urejajo človekov razvoj in učinkovitost. Njihov obstoj ni odvisen od tega ali jih poznamo oziroma priznamo. Ker načela vladajo nad človekovo učinkovitostjo, vplivajo na našo zmožnost doseganja rezultatov in na tiste stvari, ki so za nas najbolj pomembne. Nekatera načela, ki nas usmerjajo so: poštenost, popolnost, pravičnost, resnicoljubnost, rast….

V vrednotah se zrcalijo motivi, ki so za nas najbolj pomembni. Načela pa so usmerjevalci človekovega ravnanja. Imajo trajno vrednost.

Slika1

 

VREDNOTE V PODJETJU

Proces postavljanja vrednot v podjetjih je zahteven. Postavljene vrednote morajo odražati vedenje in delovanje v podjetju. Razvoj procesov, tudi ko gre za vrednote, pa je danes ena ključnih tem.

Vrednote, zaradi katerih zaposleni podjetje kujejo v zvezde

V nadaljevanju prispevka povzemam nekaj misli iz knjige M. Crowley: Lead From The Heart: Transformational Leadership For The 21st Century.

Dajte vrednost ljudem pred vsem drugim: Zaposleni morajo čutiti, da so vrednost in da vrednost tudi dobivajo; ne samo skozi nagrade, ampak tudi skozi vse procese sodelovanja in vodenja.

Dati pomeni dobiti: Pomembno je razviti kulturo neposrednega in brezpogojnega dajanja in sodelovanja. Brez zadržkov, prikritih manipulacij in vnaprejšnjih skritih pričakovanj.

Zaupanje pred vsem ostalim: Zaupanje med sodelavci na vseh nivojih ter področjih dela je najpomembnejše. Velikokrat pozabljamo, da se zaupanje gradi ves čas in da se lahko (v trenutku tudi) podre.

Zagotovite sodelavcem, da razumejo pomen svojega dela: Ste se vprašali kakšen je smisel vašega dela? Ali prispevate k vrednosti in skupnemu cilju podjetja? Če ljudje poznamo in razumemo, zakaj določene stvari, postopke in procese izvajamo, smo bistveno bolj angažirani. Na to pa vodje, ki so pretežno usmerjeni v cilje, dobiček in profit, večkrat pozabljajo.

 

”Ni težko sprejeti odločitev, ko enkrat veš kakšne so tvoje vrednote.”

Roy E. Disney

 

Lepo vas pozdravlja vaš Miha

miha derganc

Prispevek pripravil: mag. Miha Derganc, senior trener in konzultant Develor Int.

Delni vir: Mark C. Crowley: Lead From The Heart: Transformational Leadership For The 21st Century